2012. október 19., péntek

Warsaw Film Festival 1#

A „the Russian bulinding”-ről már korábban kiszúrtam a plakátot, hogy Warsaw Film Festival közeleg, és mint tudjátok, eléggé kedvelem a filmeket. Hétfő délután be is mentem a Kinoteka-ba, ahol kaptam egy füzetet, benne a heti filmvetítésekről. Alig vártam, hogy hazaérjek és kiböngésszem, hogy mit akarok megnézni, vagy hogy egyáltalán milyen filmek vannak.
Végül másnap Environment Protection órán, ami mellesleg alvásból áll, mert a tanár is kifejezetten unja, amit tanít, na szóval volt két órám kiválogatni vagy 10 filmet amit nagyon megakarok nézni. Mivel ez elég költséges és időben is sok, végül maradtam 5 filmnél.
Tegnap tehát örömömre moziba mentem Varsóban. Abban, hogy egyedül megyek semmi furcsa nincs, de abban, hogy MAGYAR filmet nézek az már valami!
Final Cut – Ladies & Gentlemen, avagy Hölgyeim és Uraim – a magyar címe, Pálfi György új filmjének. Nos mit mondjak, azt írták, hogy angol, Magyar és francia nyelven beszélnek benne, és természetesen mindent feliratoznak lengyelül. Igazából nem tudom mit vártam, de nem ezt. Aki megnézi, az majd megérti, hogy miért. <SPOILER> Mindenesetre annyit elárulok, Avatarral kezdődik, több mint 500 filmből lett összevágva ezernyi snitt és az adja ki a teljes sztorit. Volt benne Titanic 3-4 rész, Lost in Translation és még sok más kedvenc, szóval nekem nagyon bedobta magát a szívembe. Írták a magazinba, hogy lehetőség van a filmek végén a rendezővel beszélni, ám nem volt jelen, így még mindig nem sikerült egy magyarral sem találkoznom amióta itt vagyok. Talán majd a vasárnapi Hungary 2011 című filmen. Mindenesetre egy csajszi kezdett beszélgetésbe velem, mivel ő is egyedül jött, úgyhogy volt kivel szót váltanom az élményekről. Tényleg szuper film, tartalmaz mindent és még egy szép romantikus sztori is.
A vetítés ezúttal nem a Kultúrpalotába volt, hanem a mellette lévő plázának a mozijába (Multikino), annak is a legnagyobb termébe. Én ilyen nagy terembe még nem voltam. Hasonló, mint nálunk az IMAX terem, de itt inkább a nézőtér óriási. Úgy 300 embert számoltam, de a fél terem üres volt. Még meg is kértek mindenkit, hogy ne hagyjunk ki helyet, hogy mindenki elférjen – mert ugye helybiztosítás az nem volt.
És már indulok is, mivel 21-kor kezdődik a Starlet című film premierje, aztán még előttem egy jó kis hétvége 3 másik filmmel. Igyekszem nem ennyire részletesen beszámolni róluk, ja és persze majd tanulni is fogok valamikor! :P
Fine

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése