2012. október 6., szombat

Hétvége: főzés, mosás, blogolás

Fogynak a jegyek, és ebből arra következtetünk, hogy még mindig nincs diákigazolványom. :( Ami abból ered, hogy international-ként csak később kapunk. Matek nyelven ez úgy lenne, StudentID-->no kedvezmények, ami implikálja, hogy miért vagyok nyugtalan. Kezdem kedvelni a Matematical inductiont. :P

Ismét eltelt egy hét, tele új dolgokkal, új emberekkel, új programokkal. Szerdán írtam utoljára azt hiszem, amikor semmi kedvem és erőm nem volt már írni, de valahogy mégis elkezdtem. Hamar megbántam. Most viszont hétvége és full jó kedv. Szóval örüljetek és olvassatok. :)

balra Síria, mellette Irán, Alex, ukrán és én
Igaz nem teljes hét, de túl vogyaok az első héten az egyetemen. A kedd ugrás volt a mélyvízbe, a 6 óra matekkal és két óra Environment protectionnal. Majd jöttek az új tantárgyak, tanárok és minden egyre inkább tetszik. Főleg az Engineering graphics. (de az egyetemről majd egy külön postba olvashatsz, as usual) Egyébként jól kijövök az osztálytársakkal. Inkább érzem magam egy középiskolába, mint sem egyetemen. Általában Alex mellett ülök, vagy Szása. (ez már a harmadik szása, akit ismerek) Ő a képen, és általában mellette ülök. Fizikából jó, a többiből meg alszik, ezért választottam inkább Agienszka-t szomszédnak. Ő lengyel és ő a csoportnak a "president"-je, vagyis olyasmi. Voltunk szerdán az International Student Meeting-en, ahogy üdvözölték az összes nemzetiséget. Az egyetem egyik nagytermébe volt, és voltunk vagy 200-an, mint külföldiek. De főleg Erasmusosok és nagyon rájuk fókuszálnak, nekik pedig abból áll az év, hogy partiznak és nem igen tanulnak. Ez már csak a felkínált programokból is kiderült. Szóval mi eminens diák létünkre elmentünk, de már az elején viccelődtünk, hogy hol adják az ingyen pólókat és pendriveokat? A végén persze kaptunk egy zacskót tele felesleges szórólappal meg két térképpel. (tipikus magyar vér érezhető)
A képen, bal szélen a srác Szíriából jött és mikor beszélgettem kiderült, hogy fél életébe Malévval repült, mert mindig mentek valahova és közvetlen járattal tudtak jönni Budapestre, egészen tavalyig. Elég céltudatosan kérdezgettem aztán és azt is elmondta, hogy ott utazott először első osztályon, mivel felajánlották nekik a mi légiutaskísérőink. <3

Akartam menni lengyel-re, mert indul tanfolyam, ami ingyenes a műszaki egyetem tanulóinak, de kiderült, hogy én Aerospace-es vagyok, akiknek meg van tiltva első semesterre (de szép ez a passzív szerkezet), mert majd úgy is kötelező lesz a nyelv második semestertől. Úgyhogy januárig nem igazán fogok lengyelt tanulni hivatalosan. Hacsak nem élek Agienszka ajánlatával és tanít meg ő, vagy Kinga - új lengyel tanárom.

Tegnap egyetem után volt szabad három órám a tesi előtt, és mivel 40 perc hazaérni, inkább lementem a Visztula partjához fotózni. Meg kell jegyeznem, hogy előző éjszaka 2-3 órát sikerült csak aludnom, és lefárasztott még a fizika meg a computer science is. (fú az milyen halál óra volt) Fotóztam hidat, vizet, stadiont és sok-sok villamost. Nagyon megkedveltem őket, főleg a változatosságuk miatt és a színük miatt is. Egyik kedven villamosom a legrégebbi ócskavas, ami éppen, hogy gurul, na meg a legújabb combino féle. (villamosokról majd egy másik cikkben) Szóval utazgattam, igaz bérlet nélkül elég stresszes. Láttam tüntetést is a belvárosba, ami miatt lezárták az egész főutat, de még néhány villamos terelve is közlekedett emiatt. Valami szakszervezeti lehetett, mert a mentősöktől kezdve a vicces fekete ruhába öltözött bácsikig minden volt ott. Békés tüntetés, csak gyalogolnak és ordibálnak, mögöttük 4-5 rendőrmikrobusz és gyalog vagy 50 rendőr megy velük. (vagy csak ők is tüntettek :P) 
Ezután elmentem a sportcentrumba, ahol ki kellett választani, hogy mit fogunk sportolni 2 évig. Ez avval járt, hogy az elnök vagy ki 1,5 órát beszélt lengyelül, én meg helyeseltem. Agatáék (másik osztálytárs) kedvesek és mindig fordítanak nekem, így tudtam meg, hogy nem lehet falmászásra menni már, mert betelt. Csodás...akkor Mountain biking, ami csak egy weboldaon érhető el, vagy ha megkeresem Artur Kopyt. Mellesleg ha összejön, akkor utazhatok haza a bringámért. :P De utolsó esélynek ott a Nordic Walking, ami heti fél óra gyaloglás olyan síbotokkal a városba. :D (minden hülyeséget ki kell próbálni egyszer) Kicsit szar kedvem volt este az előző este miatt is, meg az egész nap miatt, de ha 3 órát alszom, az evvel jár. Aludni persze nem akartam, helyette aludtam fél órát, majd mikor kimentem a dolgom intézni, összetalálkoztam Damian-al, aki behívott a szobájába, hogy buli van és csatlakozok-e. Kellett volna még aludnom, de a kíváncsiság bevonzott. 

Bent fogadott 5 csaj és két csávó, akik persze mind lengyelül duhajkodtak. Jön majd a szokásos lengyel beszéd, és meg majd ülök egyedül - gondoltam. De nem így történt! Elkezdtek kínálgatni a különféle vizükkel, és sorba kérdezgette angolul. Mint valami sztárvendég - olyan voltam. „That’s what I said, you look like Polish!” – Mondta egyik nap Abbody. Lehet, hogy igaza van. :) Aztán lettünk 10-en, 19-en, 25-en azután már nem tudtam megszámolni, mert nem láttam a szoba végét. Utána persze mindenki kiszéledt a folyosóra. Hamar kitaláltuk, hogy menjünk táncolni, úgyhogy irány Remont club. Megismertem Magdaliná-t (Magda az egyszerűség kedvéért), osztálytársát Piotr-t, (aki kiköpött Grátz Márk hasonmás a Puskásból) és még másokat. 3 csajjal felváltva táncoltunk és végre jó volt minden. Zene, hangulat, stb. Legjobb mikor jön a kedvenc lengyel szám, és már tudom az emberekkel együtt énekelni a refrént. „Oh, your pronunciation is so good!” Eljöttünk hajnalba haza Magdával és Damiannal (még mindig fura nekem, hogy legjobb barátom Damján Budapestről, és most vagy egy Damian Varsóba). Amúgy a társaságból mindenki Power Engineering-et tanul és csak Damian lakik ebbe a kollégiumba. Ő meghívta 3-4 barátját, akik hívták a többieket. Így szokott ez lenni. :D 
Szóval értékelve a pénteket; hajnal tök jó, reggel happy, napközben szar, éjjel great. Tiszta keretes szerkezet. :P 

Azért tanulásról sem feledkezzünk meg, itt a hétvége és van időm megrajzolni a műszaki ábrákat. Hú, hogy az milyen jó tantárgy, csak semmit nem tudok még belőle. Matekot sürgősen tanulnom kell, bár jó alap volt az a két év emelt matek Lalival a Kossuth-ba. Ezért is várom postán a füzetem mihamarabb. :) Ja, Lindának küldtem egy pólót, amit kaptunk a koleszba, és meglepő módon 2 nap alatt odaért. Ami még jó, az az otthonom. Nagyon megszerettem itt, és nem látom jelét annak, hogy költöznék. Leszámítva az internetet és a távolsátot midnen jó, van élet, jó a közösség, szobatársam Aboody-val a legjobbakat dumálunk legyen az bármi. És hát ott vannak a szomszédok is, akiket megkedveltem. :) Szóval nem vésze, épp ellenkezőleg, jó kis külvárosi hely, közel az Auchan és szép a kilátás is. Megismerkedtem Vladimírral is (ukrán), akinek van egy Canon 1100D-je és egy gitárja, amit odaakart adni, hogy vigyem el, úgyis többet használom. Azért nem, majd kölcsönkérem, ha úgy van kedvem, de tiszta jó fej már. És Piotr akit az éjszaka ismertem meg, meghívott, hogy ha akarok zongorázni, akkor ismer egy-két embert. 


1 megjegyzés: