2014. szeptember 30., kedd

Szeptember végén

ablakszigetelés
Elkezdődött az egyetem. Rövid áttekintés mi is történt szeptember hátralévő részében és, hogy mi jön most.

Továbbra is pihenéssel és „nyaralással” lehetne jellemezni a szeptemberemet. Volt közben azért ablakszigetelés is, mivel beköszöntött a hideg és kiderült a  nagy szoba hátránya, hogy rettentő hideg. Fűtés nélkül 16 fok van bent és még nincs is tél. De előkerültek a 2000W-os villanyradiátorok amik egész hamar bemelegítik az ember ha „rajta fekszik”, csak majd a villanyszámlán meglátjuk mennyire jó ez így. Ebben a lakásban és sok más varsói épületre igaz, hogy délután 13-15 valamint 22-06 óráig 70%-al olcsóbb az áram ezért igyekszünk ebben az időintervallumban mosni, mosogatni, fűteni, fürdeni, stb.

Mivel minden lakótárs beköltözött, Grzsesek szervezésével megtartottuk első „családi”
meeting-ünket. A rajztáblára felvázolta a szempontokat és átbeszéltük a lakásban lévő teendőket, szabályokat, mi-egyéb. ’Cleaning Manager’ néven minden héten valaki feladatkörébe tartozik a közös részek takarítása, rendben tartása. Korábban írtam a lakótársakról, de akkor most képen is valamennyire láthatóak. Balra Joanna (Asia) aki Automatizálást és vezérlést fog tanulni a Politechnikán, mellette Grzesek, Anna korábbi SGH-s csoporttársa, jelenleg dolgozik és most kezdi a Master-tanulmányait. Jobbra Alícia (Ala) aki pedig a Varsói Egyetem magyar szakán fog tanulni. Anna pedig szintén a Varsói Egyetemen kezdi International Economics tanulmányait. A két lány (Asia, Ala) egyébként osztálytárs volt Szcecinben és Asia barátja, Paweł, Grzesek legjobb barátja. Szóval innen az ismeretség. Ők hárman pedig a Runescape nevű internetes játékról ismerik egymást, ami számomra azért érdekes mert az volt életem első és utolsó játéka amivel hosszabb ideig is játszottam. Úgy 10-12 éves lehettem, akkor szállott meg nagyon a játék és több akkori sulitársammal játszottam. Emlékszem volt egy kassai barátom is akitől kértem mindig, hogy tanítson szlovákul. Szóval ők ezt játsszák mai napig is… Egyébként mondhatni 6-an lakunk itt, mivel Paweł szinte mindig itt van. Szocializálódási programként tartottunk Harry Potter maratont így utolsó szabad hetünkön, minden este 1 részt megnéztünk a filmekből. Persze többen csatlakoztak és mindig legalább 4-en nézzük a filmet. Gabi is átjött néha és csatlakozott, sütöttek Annával csokis sütit, én pizzát, többiek popcorn-t… Ala egyébként már 2x sütött nekünk csak úgy, persze mi meg tanítjuk őt magyarra. Volt zenélős délutánunk is, mivel Asiának van egy nagy szintetizátora (húhú), ő azon, Ala pedig fuvolán játszott egyszerre. Úgyhogy tényleg már csak a mókusok hiányoztak a parkból.

Apropó mókusok…voltunk többször is a ház sarkában lévő, Varsó legszebb parkjában. Szokásos mókusinvázió, -simogatás, etetés,  pávázás stb. Találkoztunk itt már magyar nagymamával aki két kislánnyal sétált és magyarul beszéltek.

Találtam végre kidobott bútort a szomszéd lakásnál, úgyhogy lett végre szekrényünk. Másnap vettem rá famintás matricát ami elég drága, de így egy szekrény árából megvan. Igaz még nincs kész, mivel a nő 4 métert adott 4m2 helyett, szóval majd veszek még.

 Továbbá aki látta a laminálásról a képemet annak nyilván furdalja az oldalát, hogy mi az a „bálna” amit a képen látni. Nos, erről már is olvashatsz a következő blogban, ami az egyetemről fog szólni és az új tantárgyaimról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése