2014. szeptember 30., kedd

5. semester

"Becsengettek". Elkezdődött az egyetem. (az előző blogot is így kezdtem, de most már tényleg!)
3. éves tanulóként minden könnyebb már. Gondolok itt a kezdeti nehézségekre, mint megtalálni a termet, felkészülni az első órákra, hány füzetet vigyek és milyet? A tegnapi nap, akárcsak bármelyik első hét az egyetemen, a szokásos kavarodások és elmaradt órák ideje. Ez minden évben így volt/van, de ettől még nincs akkora káosz. Laminálás...


Tehát úgy adódott, hogy beléptem egy Studenckie Koła Naukowe-be. (otthon úgy nevezik: Tudományos Diák Kör) A teljes neve a körnek: Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów działającego na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. Na most vesztettem el az olvasók 85%-át. Magyarul Járműaerodinamikai körre fordítanám. Létezik egy Shell-Energy maraton nevű nemzetközi verseny amire diákok készítenek autókat, minél könnyebb és minél energiatakarékosabbat. Szóval ez a kör évek óta 1-2-3 autóval indult, most készül egy új, abban fogok segédkezni. Illetve már múlthéten mentem is és első laminálásomon részt is vettem. Van egy pozitív darab, amit legyárt egy külső cég, azt kell bevonni egy negatív anyaggal, jelen esetben laminálással, amiből lesz a forma, amibe aztán lehet a szénszálas kompozitot gyártani és ha megvan a két fél, összeragasztani, így lesz egy autó. Ezen a linken képeket is találsz: http://skappw.pl/index.php/pl/projekty/kropelka

Egyébként a kompozit-technikát a nyáron egy kedves kollégától tanultam meg az Aeroplex-nél gyakorlatom ideje alatt, de ott sajnos nem tudtam gyakorolni a gyártást mert minden készlet megvan számolva és csak szeptemberbe lett volna munka. Szóval most jól jönnek az ismeretek. A héten kapom meg első projektemet, hogy tervezzem meg az új autó első keréktartóit. Szóval érdekes év vár rám.


Az óráim idén pedig a következők:
  • Aeronautical systems 2. (Repülési rendszerek 2.)
  • Aircraft Design 1. (Repülőgép tervezés 1.)
  • Aircraft Engine Design 1. (Repülőgép hajtómű tervezés 1.)
  • Aircraft Engine Maintenance (Repülőgép hajtómű karbantartás)
  • Mechanics of Flight 2. (Repülésmechanika 2.)
  • Chemistry of Combustion (Égés kémia? tüzelőanyagok+hajtómű)
  • Machine Design 3. (Gépelemek 3.)
  • Selected Applications of CAD/CAM/CAE systems (Számítógépes modellezés, tervezés)
  • Risk and Reliability in Aviation (Kockázat és megbízhatóság a repülésben)
  • Rotorcraft Aerodynamics (Helikopter Aerodinamika)
  • Spacecraft Design (Űrhajó tervezés) +Orosz nyelv ha minden igaz, de ez pénteken kiderül
Szóval elég célirányos ismét és elég izgalmas. Tegnap kivettem egy könyvet a Helikopterek Aerodinamikájáról, ugyanis semmit nem tudok a helikopterekről, csak amit a Légimentésről olvastam... Egyébként ahogy írtam első hét, tegnap már 3 helyen módosult az órarendem, és 3 órám maradt el eddig, mondván majd jövőhéten kezdődik. De érdekes és ismét kemény év lesz. Mindenkinek hasonló izgalmakat és jó évet, ja meg ZH-kat, mert otthon már azt írják egyesek. Következő blogban jelentkezem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése