2013. február 25., hétfő

Level 2 in Politechnika

Szerdán kezdetét vette a második semester (félév), így itt az ideje, hogy bővebb tájékoztatást adjak, a tanulmányaimról.

A képen az online Dean's Office-on (nálunk NEPTUN?) található féléves tantárgyaim láthatóak. A rendszer a régi, tehát van egy INDEKS nevű zöld könyvecskénk, amibe akárcsak egy ellenőrzőbe gyűjteni kell az aláírásokat és a jegyeket félévente. Utóbbi csak inkább hagyomány, mert felváltja az elektronikus, de mindkettő ugyanazt mutatja. Láthatjátok az eddigi tantárgyaimat, az ECTS pontokat, amik jelzik melyek  érnek a legtöbbet. Na pont ezek pirossal, ami egész egyszerűen azért piros, mert nem vagyok rájuk büszke. Na jó, azért hadd legyen egy utolsó szavam, Computer Science-ból, Physics-ből és Mechanics-ból N-t kaptam, ami nem 2-es, de még nem is 3-as. Tehát március-április körül még lesz egy új esély átmenni. Ja, hogy igen, itt 3-astól megy át az ember, és Calculusból sikerült 2-est kapnom. Azt majd nyáron/ősszel vagy jövőre kijavítom.  (A többi jegyet, majd megírom, ha nagyon nem tudsz nélkülük aludni.)

Az élet nem áll meg, legalább is, ugyanúgy tanulhat tovább az ember, pl. Calculus II.-n, ha pl, Calculus I.-ből megbukott. A lényeg, hogy a 30 ECTS pontból 17 meglegyen. Ezt ott bal oldalt láthatjátok: 12/30. Ami, egy picit alatta van. Ilyenkor jön az, hogy beszélni kell a dékánnal, és meglátjuk mi lesz...
Ma ezt meg is tettem, miután kivártam az 54 előttem várakozó embert, 5 óra várás után bejutottam. Boldogan fogadott, kopasz úriember (Vice Dean), akinek elmondtam a helyzetet és kérdeztem, hogy akkor most hogyan tovább. Laza nyugodtsággal közölte, hogy "right now your studies are CANCELLED". Ő :O De kérvényezhetem, hogy folytathassam a tanulmányaimat, mivel ha a három N-es tantárgyból átmegyek, akkor ugye csak a Calculus I.-et buktam, és így minden stimmel. Hát jó, és azt hogy tudom kérvényezni? "Például úgy, hogy itt egy papírlap, amire felírom az adataim és címezve a dékánnak leírom, hogy mi a helyzetem. Aláírás, dátum." - Ezt mondta, majd megírtam a lapot. Átnyújtottam, aláírta és a többi közé tette. Akkor most? "Most már engedélyezve van a továbbtanulásom." - És avval a lendülettel rányomott a számítógépén a státuszomra és módosította. Ó hát köszönöm, "próbáljak meg legközelebb több tárgyból átmenni..." - nos ezzel a tanáccsal váltunk el.

A következő kép pedig a tárgyfelvételes lapról, az  idei tárgyak listája. Ki kellett választani a felsoroltakból a felsoroltakat és kinyomtatva bevinni a Dean's Office-ba. (igazából nem értem, akkor minek tárgyfelvétel, de ezt a lengyelekre bízom)

A tantárgyak egyre jobbak és egyre nehezebbek Órarendet most nem mellékelek, de ezekből lehet csemegézni. De akár van egy nap két Calculus, két termodinamika és két mechanika, az abból áll, hogy 6 órán át deriválunk/integrálunk és differenciálegyenletek tömkelege. (Welcome to University of Technology)

Amit még ki kell, hogy emeljek, az az "English Language". Ez elsősorban azért van, hogy 1 év múlva letegyük a C1-es nyelvvizsgát. Nos, aki már rendelkezik ilyennel (like me), vagy ne adj isten amerikai, az felmentheti magát, de csak a makacs tanáron át. Első órán tájékoztatott, hogy akinek van C1 (A-grade) stb... az hozhatja a bizonyítványt. Mutatom ma neki; "hát ...hát, hmm... ez... milyen országból van? Igen...de A-grade kell..." "Az 5 ös, az annak számít?" "hát... hmmm, jó, ja..." Nagy nehezen beleegyezett, hogy a két amerikai és én megcsináljuk a prezentációt, amivel majd bebizonyíthatjuk, hogy tudunk-e angolul és aszerint zár le. De addig kötelesek vagyunk részt venni az óráin. Sebaj, még örültem is neki, hogy academic English meg szakmai dolgok. Hát a frászt! Ma kezdtük a Present Simple-t, és eljutottunk a Past Perfect-ig. Mellesleg kaptunk házinak 8 oldal gyakorló feladatot, amit szigorúan ellenőrizni fog és ha nincs kész 2x, akkor megbuktunk a tárgyból. Elmondta a tantervet is, amiből megtudtam, hogy majd jövő év végén, ha még jut idő, akkor esetleg kitér egy kicsit a szakmai dolgokra is. Máskülönben majd 4.félévtől lesz C2-angol, fakultatívan, ott majd lehet fejlődni. Nah, úgyhogy most meg kell tennem mindent, hogy megússzak még egy év 9.-es angolórát. (amúgy ugyanazokból a könyvekből fénymásol, mint amit anno az 1-es angolcsoportban vagy a B2-nyelvtanfolamon kaptam)

És még egy újdonság:
Kaptam új szobatársat. Nem Aboody még mindig itt van, egy másodikat. Dani, Magyarországról, és Erasmussal jött fél évre. Most már 3-an teljes a csapat és osztozunk a 16,3m2-en.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése